utrensning av själen

Gode Gud!
Om det tidigare idag såg ut som Berlin 1944 i mitt hem så var det fan Hiroshima för lite drygt en timme sedan. Det ligger saker precis överallt. I hallen är det värst fast det är som sagt betydligt bättre nu än för några timmar sedan. Jag fattar inte att man kan samla på sig så otroligt mycket skräp!
Why in the name of God har jag sparat alla kartonger till alla tekniska prylar jag köpt sen jag flyttade hemifrån 2001 !? 
Alla mobilkartonger, playstations, datorer, modem och annat. Varje kartong som grävdes fram var irriterande. ÅH FY FAN!

Trots att jag rivit kartonger och slängt gamla kläder i över tre timmar idag så ser jag inte ens nästan ett slut på det. Skulle någon behöva komma in i lägenheten skulle den personen antaligen dö av chock.
Fast jag ska inte klaga alltför mycket, jag har samlat på mig allt de här skräpet själv och även om det ser ut som ett katastrofområde ute på golvet så märker man efter ett tag skillnad inne i skåpen. Tex har jag nu byggt ihop Antoniushyllorna från IKEA och lagt in alla kläder och fått en garderob tom. När jag senare förhoppningsvis idag, stoppat in alla väskor i ett av överskåpen (mammas idé) kommer det att bli mer rent och trivsamt.
Anledningen till den här stora utrensningen är som sagt för att D ska ha minst en garderob när han kommer och nu när jag kommit igång på allvar så måste jag erkänna att det känns skönt att rensa ut i skåpen och bli av med saker som jag ändå inte ser, använder eller ens längtar efter.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits