MEN VA DYYYYYRT!

Två nätters jobbande och jag är helt snurrig. Även om jag sovit öh ordentligt så känner jag mig ruskigt trött hela tiden. Det kommer förhoppningsvis att gå över nu då jag är ledig fram till fredag 1430. Annars har jag provat Spånga Konditoris egna "släta saffransbullar" 
Jag tryckte i mig en igår och kände sorg när den var slut och köpte med mig en idag på väg från nattjobbet. De på konditoriet måste ju tro att man är galen som köper fikabröd halv sju på morgonen. Eller det var vad jag trodde tills jag för ett par månader sedan hamnade bakom någon som köpte bakelse på tallrik. Halv sju på morgonen. 

Tanken idag för mig var att jag i stället för att åka hem från jobbet skulle sova där. För att få så mycket sovtid som möjligt. Klarade jag de? Nej jag kom på det halvvägs på bron på väg mot tåget. Jag vänder i allafall inte om då.

I allafall på bageriet i morse så köpte jag även mitt frukostfralla *_* och en sån där slät saffransbulle, lämnar 20 pix och får lite mynt i handen. Fan saknas inte nått?
-Eh jag fick bara 7 kronor tillbaka ...?
-Ja bullarna kostar 16 kronor.
-MEN VA DYYYYRT! säger jag så högt att varenda person i fiket vänder sig för att kolla på freaket (mig). Detta är sannerligen min sista bulle! (Fortfarande stirrar alla och jag klampar ut). Det ska tilläggas att jag inte säger detta på något negativt sätt utan mer bara konstaterar.
Jag blir så chockad av mitt beteende att jag börjar skratta.

Kommentarer:
Postat av: Hanna

Hej, saknar dig på msn! Hoppas allt är bra med dig, det verkar så. Jag mår bra i alla fall.



Lite fundersam på om du gav dem 20kr och fick 7kr tillbaka så kostar ju bullarna inte 16kr utan 13kr, eller är jag helt borta?!?



Kram Hanna


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits