helgbestyr

På torsdagskvällen blev tvn levererad och jag har inte gjort annat än att kollat på film i helgen. I fredags gjordes de sista installationerna i lägenheten, el-killen var hos mig och satte upp mina lampor, fick rullgardinen uppsatt och sånna saker. Märkligt nog så är det en ny standard för rullgardiner, förrut drog man ju i ett snöre på mitten och det var metallhållare vid sidorna. Nu är hållarna i PLAST och man har kontorssnöre, ett sånt där som drar man i bakre delen dras den ned, drar man i främre delen åker den upp.
Fredrik var tyvärr för bakfull för IKEA på lördagen så det blev inställt. Jag hade tänkt använda lördagen till att baka bullar, plockade fram smöret ungefär runt ett och ställde in det runt ett på natten... Jag fick inte ändan ur vagnen helt klart.
Det var ju lite tissel tassel om att jag skulle ha nån slags inflyttnignsbjudning i söndags men det blev inte av eftersom jag tyckte att lägenheten inte kändes bra nog. Jag vill ju göra klart allt först liksom.
Al och Marie kom i allafall över och Marie hade bakat sjuuuuuuukt mycket kakor. Kanske borde svälja min ofärdiga-lägenhets-pride och ha inflyttningsfest i allafall. Om nån skulle spilla nått så har jag ändå inga mattor och vissa av möblerna ska ju ut ändå :P
Så ska vi säga söndag igen? lol.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits