Te är falsk marknadsföring...

Kom i säng hyfsad tid men som vanligt kunde jag inte somna. Sen vaknade jag feeeeett tidigt. Alltså tidigt i mitt fall är alltså före 5:10 då mitt satans alarm går igång.
Klädde på mig och frös en del. Bara 6 grader ute och tog på mig mössa innan jag lämnade lägenheten. Jag vet att mössan inte kommer att behövas när jag åker hem men jag är så frusen på morgonarna.
Jag tillsammans med två kollegor hade en lång diskussion om te. Jag hade nämligen känt doften av Afrikansk Rooibos och fick efter det uppdrag att testa teet. Dock som alltid när det kommer till te så är doften falsk marknadsföring. Te smakar inte ens i närheten av vad de doftar, skulle de göra det skulle jag inte dricka annat än te.
Dagens smakprov var äpple, kanel och russin. Min tanke om teet var att det borde smaka något som liknar glögg men icke. En av kollegorna vägrade tro på att te i Kina kunde kosta hur mycket som helst. Jag ska fan leta upp bilderna på te-priserna. 10 000 kronor kilot för de bästa jasminsorterna.
Te är falsk marknadsföring.

Kommentarer:
Postat av: Alexandra

Nej nej nej, det där teet är SÅ JÄVLA GOTT. =)) Jag lövar den sorten med äpple, kanel och russin, mumma!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits