urspårat värre

Ett tåg spårade ur på Stockholm C igår och det var lite milt sagt - mycket att göra. Det var underbart att se vilken kämparglöd alla visar. De flesta av oss hade slagit oss ned i köket för att äta söndagspizza och stämningen var på topp. Nån kom in och sa "ett tåg har spårat ur på Tegelbacken" och ALLA reser sig upp och går direkt ut till sina platser.
Kvar sitter jag som inte har någon plats för dagen. Tågledaren behjälplig?
Jag fick dock chansen att hjälpa till då det behövdes folk på mitten som kunde ta hand om området kring det urspårade tåget. Det flyttades om lite och jag fick ta hand om tågen som lämnade Stockholm C mot Uppsala. Den största delen av mina samtal bestod av att ringa och informera förare om att Stockholm C inte direkt hade någon rolig dag och att de kunde informera sina resenärer om att det var lååååååååååååååååånga väntetider att vänta sig.
När jag åkte hem på kvällen visade sig det var ett bra drag då tydligen samtalen varit färre. ^_^

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits