Steka persikor...

Men gud! Har ni sett dimman utanför? Det är nog de värsta jag sett. Den ligger oerhört tätt och jag fattar att tåget körde lite långsamt. Måste ju ha varit glashalt!
Fast det gjorde mig inte så mycket de där extra minuterna. Jag fick läsa en underbar bok som fick mig att skratta högt. Folk ger en alltid så underliga blickar när man skrattar på tåg. Folk i de här landet vågar inte visa känslor och när nån gör det så blir man uttittad. Jävla puckon som inte vågar njuta av bra böcker, tidningar eller whatever man gör på tågen.
Killen jag har på gång hade haft tråkigt innan jag kom till honom och för att förgylla dagen hade han hittat en sida med kulturella osynliga regler som finns. 
Han är hollänsk till ursprung och är uppväxt med att alla måltider SKA innehålla potatis och hade till lunch ätit stekta persikor och potatis. 

Ja,du läste rätt, stekta persikor med potatis. 

Om du inte gapar är det antagligen för att du vet nått som uppenbarligen inte jag förstår eller känner till. Han var jättenöjd med sin mat och fattade inte varför jag upplevde honom som i brist på bättre ord - frånstötande.
Men det är ju jättegott. Ja,säkert *dryper av fet ironi i skrivandet* dock så måste jag ju pröva om stekta persikor verkligen går att äta men i min kräkfas glömde jag fråga om de var konserverade eller färska som han använt. Detta kan ju ge fruktsallad en helt ny mening. Jag trodde att jag redan kommit över den udda matkulturen när han tidigare berättat att alla äter ketchup med majonns. Men stekta persikor? jag menar HALLÅ. Stekta persikor. Fy fan.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits