babushkabord

Skam den som ger sig!
I onsdags mötte jag mamma efter jobbet och vi gick på Mio Möbler som var nyöppnat på Sveavägen här i Stockholm. Jag hade möbeluppdrag, Kolla på ny matta, flera stycken var intressanta från hemsidan, köksbordet Plaine och whatever öppningserbjudande de hade.
Mattorna sågades direkt, jag fick inte alls någon MÅSTE HA känsla och därför blev det ingen matta trots att jag stod länge och funderade. På övervåningen hade de soffor, soffbord, sängar och matbord. Mamma hittade ett soffbord som hon blev sugen på men inte köpte. Det verkar vara inne just nu i soffbordsvärlden att ha delade bord. Babuschabord? De tre bockarna bruse-bord? Alltså två-tre bord i olika storlekar. 
När vi kollat klart på borden kom vi till köksavdelningen och det som dragit mig till Mio - köksbord. Hittade direkt de som jag trodde var bordet of my dreams och blev besviken. Dels kändes bordet inte särskilt robust utan bara platt, vet inte hur jag ska kunna förklara detta på ett bra sätt och det gav inte alls den känsla som jag sökt efter.
Medan jag och mamma satt vid borden och glodde på folk kom vi fram till att i vår familj så handlar det ofta om love at first sight. Om jag går in i en affär scannar jag av, ser jag en sak jag gillar så är jag den evigt trogen och älskar den för evigt. Läjm? Klart att det är läjmt men det minskat utbudet av saker man köper och då köper jag bara saker jag verkligen verkligen verkligen vill ha.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits