från trash till nytt

Idag skulle hyresvärden komma och jag klev upp tillräckligt tidigt för att kunna ordna med lite städnnig och sånt. Fick lite smårädsla att han skulle säga nej. Säga att det liksom inte är tillräckligt nedgånget för att omtapetseras eller ha antydningar om att nått skulle vara felaktigt på grund av mig.
Mamma som känner hyresvärden kom hem till mig en halvtimme tidigare för att fika och prata igenom de saker som vi skulle ta upp. Tex att blandaren i badrummet är lite risig, att vardagsrumslampans eluttag är ett sånt gammalt uttag som inte fungerar med nya lampor eller tex att det saknas två handtag i köksluckorna.
Han kom precis i tid och som önskat sa han att det såg ganska crap ut. Lättnaden var total och jag började fundera på färger som jag ville ha på väggen.
-Men de finns ju en lägenhet mitt emot som vi kan kolla på, den är ju precis som din, men spegelvänd. Bengtssons har varit där och renoverat. 
Eftersom jag inte är döv har jag vetat om i veckor att lägenheten renoverats så självklart var både jag och mamma nyfikna påhur det såg ut. Vi gick in i lägenheten som var en total skillnad från min lägenhet. Inredningen skriker 2000-tal och det kändes så otroligt fräscht och fint. Golvet är nyslipat och solen blänker i det.
Då kommer det: Du kan ju den här lägenheten. Hyran är typ 1200 mer (jag kommer inte ihåg exakt).
Men för de får jag helt nytt kök, helt nytt badrum, nytt handfat, dusch, tvättställ, nymålat i alla rum och bättre utsikt.
 Men hallo give me the keys!
Inte nog med det, eftersom lägenheten är tom så är den min från 1:a oktober !!!!
Så nu börjar nedräkningen, 7 dagar till Rebeckas flytt.

Kommentarer:
Postat av: Charlotte

Grattis, vad roligt!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits