oetisk rensning

Innan jag gick och lade mig igår lyckades jag slita upp skåpdörrarna i köket och plocka fram saker som ska slängas. Ni vet den andra eller tredje uppsättningen av gratängformar från IKEA, mattidningar från 2005, kokböcker man inte ens kommer ihåg att man hade, vem behöver åtta vispare?, kastruller som bytts ut men inte slängts, ett durkslag från 2001, en popcornmaskin, de ojämna glasen som dessutom är kantstötta, osv osv osv. SUCK.
Egentligen är de mesta man har som är inköpt på IKEA något man inte behövde när man var där första gången. 
 
Tack och lov har jag redan gjort den här typen av rensning i hallen, annars hade jag fan hoppat ut från fönstret i ren frustration. Det blev snabbt tre sopsäckar med "nödvändiga" saker och jag kommer nog fan inte sakna någon av dem. Konstigt nog känner jag att om jag fick chansen att slänga allt och börja om, skulle jag göra det. Känner man alltid så när man flyttar? Det är ju en nystart och varför ska man då använda sig av gamla prylar? Naturligtvis är jag förälskad i mina två ballongvispar + allt annat i knivlådan, allt som står i skafferiet *_* mina vinglas, mina handväskor, lakan och dvdfilmer och datorn, annars skulle jag nog kunna lämna allt.  
Däremot sparades "infos" julgris och julgran. Beckistradition i typ fyra (eller är det mer?) år att ha med dem och ställa på Stockholm C platsen. Vad kan jag säga - jag är lite nostalgisk och jag skulle sakna dem om de inte fick stå där runt julen antagligen är de många som tycker att de är larvigt men som sagt jag är inte på jobbet hela tiden så de går ju att kassera men lite julstämning måste vi ju få ha. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits