Öppna MIN dörr

8:55 alarmjäveln går igång, ringer till personalfördelaren. En sjukskrivning, inte ledigt. Jag hade faktiskt inte ens räknat med det med tanke på hur många som är sjuka så jag har inte bokat in mamma för dagen. Det visade sig ju vara ett otroligt smart drag av mig! :D:D:D:D Nu gäller det dock för MIG att inte bli sjuk med tanke på att det inte är särskilt lång tid kvar tills onsdag då jag ska flytta.

9:05 men för helvete får man inte sova? Ett sms. Vem vem vem?
Det är från mamma. "Allt är klart, lägenheten är din, jag hämtar kontraktet före kl 10."

STORT LEENDE.

9:37 färdigduschad och påklädd, gräver fram nyckeln ur brevlådan, bär in en köksstol, går tillbaka och hämtar Snoflake (min lampa, se tidigare inlägg), sätter upp i taket och tänder lampan *_* Nu är detta MITT place. Bär in två blommor att ställa i fönstret (är detta värsta tjejgrejen hemtrevligt innan man ens börjat med nått annat?). Hänger också upp mina fyra gråa Gant handdukar i badrummet. Rensar en säck till i köket.

10:20 är klar med första inlägget för dagen sitter och skriver på de andra.. men vänta, de händer ju just nu O_o
ringer upp mamma för att säga att hon ska komma ihåg att hämta hyresavier men dem har hon redan i handen.
Förbereder ögonblicket då vi ska träda in i mitt nya hem och jag ska få tända lampan i vardagsrummet första gången så att hon kan få se hur fin Snowflake (min lampa *_*) är. Jag har lite noga valt att eh.. inte direkt lägga fram kvittona synligt på mina senaste inköp; mattan, handdukarna eller lampan. Jag vill inte att min mamma ska dö i hjärtattack. 

Nu kommer hon! :D:D 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits