Torsdagsmiddag

Igår satte jag mig framför datorn och gjorde inget vettigt över huvudtaget. Mamma ringde och undrade om vi skulle hitta på nått.
Vi bestämde oss för att gå på Hornsgatan och fönstershoppa. Problemet är att Söder är den del av Stockholm som jag hittar sämst i.. på? O_o
Vi skulle som sagt till Mariatorget men hamnade på Götgatan. Hittade lite trevliga affärer men köpte ingenting.
Hamnade slutligen på restaurang Dollys där jag käkat med Dennis. Maten var lika god som förra gången och vi åt med stor aptit. Jag betalade notan trots mammas protester. 585 kronor plus dricks.
Sedan gick vi hela Götgatan och en sidogata till Västerlånggatan, gjorde ett stopp på Åhléns där jag köpte efterlängtade Stina Wirséns böcker - Vem är söt? och Vem är borta?. Som planerat gick vi även till Åhlles hårfärgsavdelning där vi letade efter den perfekta blondnyansen till mig. Lustigt nog pekade vi båda två på samma förpackning, och sådana kosmiska sammanträffanden går inte att bortse ifrån.
L' oreals californie blond. Jag kanske färgar om i helgen. Kanske inte, mest inte eftersom jag inte vill slita ut mitt hår helt, det var inte alltför länge sedan som jag avfärgade och sen blonderade på två dagar. Håret hatade mig då. Lite schysst kan man vara.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits