sanningen om Västerås

Ms Overract här. Kom till jobbet och jag skulle idag sitta och ha hand om banan mellan Helenelund och Uppsala. Av någon anledning hade folk flyttats runt så jag fick sitta nån annanstans och hamnade därför samma plats som igår. Det är alltid lite lättare att sitta två nätter i rad på samma ställe. Anledningen till att det är lättare är helt klart för att man har "samma" samtal igen med samma arbetare ute i spåren. Som jag berättade för en av killarna igår så är det som att alla ska uppfinna hjulet, varje dag. Han tyckte att det var en bra förklaring.
Kanske borde lägga förslag till nån av cheferna om att man borde kunna lämna över till nästa natt?
 
De har, jag vet inte vilket ord jag ska använda men gnisslats lite om att jag inte vill sitta på Västeråsplatsen på nätterna. Jag är inte dummare än att jag fattar att folk har en åsikt, vilket folk har här väldigt fort. Men folk verkar ha noll koll på att jag satt där två nätter i rad förra veckan, varav en helt frivilligt, skulle jag gjort det om jag varit så emot det?. Dessutom skulle jag suttit där i måndags men då var jag bortbytt av en HELT ANNAN ANLEDNING.
Men av någon märklig anledning lyckas folk missa just dessa detaljer och de blir alltid vänt som om man skulle vägra.
Vilket alltså är helt fel men de hindrar inte att man blir ledsen när nån kommer med antydningar vilket direkt hände när jag kom till jobbet idag. Jag må gnälla över mycket men jag sätter mig där jag ska och försöker göra mitt bästa. Tro fan inget annat.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits