onsdagens shopping utan bilder

När flickor är nere ska de hålla sig ifrån choklad (misslyckats), shopping (TOTAL MISSLYCKAT) och kärleksfilmer (nja).
Jag brukar säga att de mest farliga som finns är en tjej med men och ett kreditkort, det är för att jag ofta pratar om mig själv.
Har ätit en del choklad den här veckan men inte värre än vanligt, har märkt att jag inte längre tycker att det är lika gott med godis eller chips. Vad detta kommer ifrån vet jag inte men jag skulle inte gråta ögonen ur mig om jag börjar tycka att allt godis är äckligt och chips ger kräkreflexer. Fick ett enormt shoppingsug i onsdags. Ville inte sitta hela dagen hemma och glo så jag åkte in till stan med målet att köpa ett par jeans och kolla lite på höstens väskor.
Började på Åhléns där jag utan att direkt tänka plockade på mig två filmer, Vantage point (vintage?) och 27 dresses. Våld och kärlek.
Vidare till Kapp Ahl där de hade jeansrea. 100 pix rabatt på alla jeans. Provade sju olika jeans. Skulle kunna skriva ett helt inlägg om hur det gick. Flämt flås flämt. Stod och mesade mig och köpte bara ett par jeans fastän jag kunnat köpa i allafall två par och inte behövt fundera på jeans något mer i år men nej nej.
På vägen ut från affären och tankarna om att jag ändå borde plocka på mig minst ett par till fick jag syn på The Höstjacka of my dreams. Den totalfångade mig och det var kärlek vid första ögonkastet. Letade upp största storleken .. och bar med mig The Höstjacka of my dreams in i provrummet där jag stod och höll in magen. "Om jag inte går upp i vikt utan gärna ner några kilon kommer den att sitta perfekt." Betalade ännu mer cash och hade nu även en snygg jacka.
Kapp Ahl på Drottninggatan där jag befann mig ligger mer eller mindre vägg i vägg med Souk där de har Friis väskor, hoppet om att deras höstmodeller kommit blev uppfyllt. Hittade direkt en jag ville ha. Fast nu när jag sitter här med svart jacka, svarta jeans kändes det dumt att välja den svarta modellen. Bilder får komma senare.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits