första flyttdagen

På två timmar hann mamma och jag flytta allt från hallen och en stor del av vardagsrummet samt att jag hann äta lunch. Det är ju lätt för mig att dra till med - det är ju typ bara köket kvar men de är nästan sant.
Men saken är den att när man bor i en etta som är 41 kvadrat (inte 46 som jag trott O_o) så är det inte möjligt att ha alltför mycket grejer.
När vi packade in handväskornaväskorna i ett av skåpen stod jag brevid och handplocka de väskor som inte längre kommer att vara med mig. På något sätt känns det så befriande att slänga saker. Fan hur mycket av de man köper använder man egentligen? Jag är mest rädd att jag ska börja längta efter sakerna och sen ångra mig men av alla de väskor jag slängde i våras är det ingen av dem jag saknat.
Om man ska vara helt ärlig skulle jag nog kunna slänga ut ännu mer och inte sakna en enda pryl. Bäst av allt är att slängalternativet alltid finns kvar inför framtiden. 
Nu är det dock planeringen av rummet som är det viktiga och att jag får sova så att jag kan komma igång och fungera som människa igen.  


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits