reker eller räkor det är frågan

Göteborg har bott hos mig sedan i lördags och tagit hand om mig på alla tänkbara sätt. Klappat mig ömt på ryggen när jag spytt i handfatet, hållit mig i handen på skansen, köpt coca cola och följt med till ikea.
Han vet om att jag bloggar men inte adressen så det är lite svårt att logga in och be honom kolla bort men nu har han åkt hem *snyft* så nu kan jag börja blogga igen.
Vi får se när han kommer nästa gång, jag sa i ett mycket vagt ögonblick att jag var lite sugen att komma till honom nu i påsk då jag är långledig. Men träffa hans familj verkar läskigt.
Massa göteborgare liksom!
Vi spenderade en diskussion på att reda ut huruvida det heter ETER eller ÄTER, dörr eller durrr, reker eller räkor. Upptäckte alltså i diskussionen att vi stockholmare ibland ändra ändelsen till -er, till exempel Kaker (kakor) byxer (byxor) finns ju massa fler ord.
"Råkade" överhöra ett samtal han hade med en av hans kompisar på mobilen som avslutade med "du får la ha det så gôtt" jag höll på att dö. Så sjukt charmigt med göteborska.

Fortfarande så mår jag kass men det ska man tydligen göra enligt sjukvårdsupplysningen. Jag har dock förhandlat om att få gå hem tidigare eftersom jag inte vill riskera något. Min hälsa måste komma först och jag kunde fan knappt andas i morse när det var blött i luften.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits