smådalarö linssoppa och julklapp

Julen överlevdes. Men fan, är inte skinka lite överskattat?
Jag är glad att Wiebe kommer att vara här nästa år (HAN MÅSTE!) så att vi har svensk jul ett år till. Minst.
Sen får nån i vår familj fanimej skaffa barn så att det är 20 år till av de här.
Jag och mamma fick en kort stund själva i köket där jag sa att nyår är bättre då man kan välja mat själv i stället för mat man ätit varje år.
Fan Köttbullar kan man ju äta när man vill, detsamma med skinka (på macka) .. osv.
Jag fick i allafall ett fiiiiint överkast som jag önskat mig. Kändes aningens snålt med en julklapp dock.
Ja, jag är bortskämd vad kan jag säga.

Hade svårt att sova i natt av okänd anledning. Hällde mig ur sängen med soppa som mål.
Gjorde Smådalarö soppan, denna gång lite annorlunda och den blev bättre.
En del saltar sin mat, jag är oerhört förtjust i peppar.
Satte mig ner och började äta och kollade på klockan, shit, tänk om tågen bara går i halvtimmestrafik.
= Beckis blir 10 min sen till jobbet.
Starkt jobbat.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits