hellre en plattv i handen än 2 chokladkakor ?

Precis som jävligt många andra svennar har jag haft funderingar på vikt och sånna där saker nu när det nya året har börjat. Nu när jag slutat spela för en period är det utmärkt att byta ut den totalvärdelösa vanan mot en bättre vana, typ träna. Jag har dock tagit steget längre och har fått en hysterisk städmani. Frågan är ju om det är så dåligt med tanke på hur fint det är i köket och badrummet. Låt er dock inte luras, i hallen ligger på golvet just nu en nyckelharpa (!), två IKEA kassar med tvätt och en oprydlig hög bestående av en matta som jag inte vet vad jag ska göra med. Hallen ser alltså ut som en soptipp och vardagsrumsbordet skulle väl få de där städtanterna på TV4 att avlida men i övrigt är det mycket fint hemma hos mig. 
Som sagt, vikten är något som alltid är aktuellt eftersom det är något man arbetar med hela livet och idag läste jag i en av kvällstidningarna att pasta är bra. Det gillar jag, pasta är gott och enkelt.
Däremot i botten av artikeln fanns lite tips varav detta var ett av dem:

Resonera som ekonomen. Tänk på kosten som inkomster och utgifter. Det är tydligt för de flesta att man inte kan köpa en platt-tv varje månad. På samma sätt kan man inte äta två chokladkakor varje dag.

Handen på hjärtat? Jag vill ha chokladkakor varje dag och det går jättebra att äta det och jag HAR råd med en ny tv varje månad.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits