Rödchock

Hemma igen efter en dyr dag ute i verkligheten. Jag visste iofs att det skulle bli en dyr dag eftersom jag hade som mål att komma hem med en matta och nya gardiner. Jag och mamma började i gardinaffären där vi för tre veckor sedan hade hittat de perfekta gardinera. Att säga att jag är petig är universums största underdrift när de kommer till saker jag vill ha, jag har letat gardiner ganska aktivt sen 1a oktober då jag flyttade, precis som många andra saker.
Köpte hakar och tyg och var överlycklig att äntligen vara ett steg närmare ett färdigt hem.
Vi fikade på Hellmers där jag ofta köper lasagne och pastasallader. Fikat och stämningen är alltid bra där så även idag.
Snacket gick om en av mammas kompisar som varit och hälsat på sin son i utlandet och inte varit inne i en enda affär eftersom han inte orkat. Flera dagars semester i ett annat land där man inte går i affärer ? hur fan går det ihop. Kvinna samla ihop dig!
Efter uppdrucken Cola och kaffelatte gick vi till Mio för att kolla på den där oskuldspallen som jag pekat ut för Hanna och även den röda mattan. Mamma höll på att dö åt min rödchock. Mio i Stockholm har ingen kontorsavdelning - ät bajs. Så det blev inget nytt skrivbord som jag önskat, men jag har hittat ett bord på Blocket som är väldigt intressant.
Betalade för mattan som kommer om ca 3 veckor och sen åkte vi hem. Bilderna är i ordningen - min matta - mina nya gardiner - min julklappsköksklocka - mitt kök.
 
Minari matta från Mio MöblerMina nya köksgardinerMin köksklocka - julklapp från mamma.Mitt kök - välstädat

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits