Medicintest: Maxalt Rapitab

Innan jag åkte från jobbet kände jag hur huvudet bara ramlade ner i migränens avgrund och jag har ju fått ny medicin så nu jävlar !!!! Sparkade av mig skorna och snabbt in i badrummet där jag öppnade förpackningen för att läsa hur man skulle göra och vilka bieffekter som eventuellt skulle finnas.
Maxalt Rapitab (världens töntigaste namn efter Losec Mups?) skall intas genom att man lägger dem på tungan, de löses upp och man sväljer. Eftersom jag är hyperkänslig mot sånt där valde jag att placera mig i närheten av toaletten med locket uppfällt. Glömmer aldrig när mamma köpt hem nått sånt där förkylningsmedel Achinaguard eller va de nu hette, jag fick in det i munnen och kräktes innan hon han säga "det var väl inte så farligt." Sån är jag.
Tabletterna kostar 80 kronor styck så det måste vara de bästa som hänt mänskligheten och förpackningen kanske är en del av priset. Självklart kartongen i den en blå plastlåda, i den en aliminium förpackning som ska skydda tabletten (utöver alla andra skydd då?) och slutligen en sån där vanlig tablett-öh-grej.
Tabletten landade på tungan och jag höll andan. Mint. Okej bra. Den smälte innan jag reagerat klart på hur den smakade så själva sväljandet var inte alltför svårt. 
BANG 
Bieffekter. Jag prickade in ungefär 40% av de som fanns på listan och låg ungefär en timme i sängen och stirrade upp i taket och hoppades att de skulle sluta. Jag vill inte ha näradöden upplevelser av min migränmedicin och denna medicin vill jag FAN inte ta på jobbet. Jag är ju en trafikfara!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits