Holländsk glädje

Kom hem några minuter i ett och tänkte gå och lägga mig. Den övertygelsen hade inte mina grannar som festade. Vad ska man göra liksom? Knacka på och säga att de ska hålla käften när det är nyårsafton. Tror inte det. Att ringa på och gå in med en flaska sprit kändes inte direkt heller aktuellt då jag skulle jobba idag.
Halv två kom Holland hem och hörde av sig. Han var lite light berusad hade varit med sin familj.
Jag försökte låta så där casual som om jag inte brydde mig, fast jag är så nervös och rädd för svaret att jag nästan in te kan andas och slängde ur mig nått i stil med;
-Trodde du skulle däcka på en soffa nånstans eller hos nån brud..
I några skräckögonblick innan han svarar inser jag att jag verkligen är tänd på honom, att jag vill ha honom och skulle grina hejdlöst om han skulle säga att han hittat nån som han ville gå hem med.
Han har inte hittat nån annan och han har inte däckad men är glad att han hittat mig. Ledsen att vi inte kunde fira ihop. 
Vi pratade tills festen avtog och jag somnade varm i hjärtat. 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits