men jag tänker inte köpa nått -_-

I lördags började jag dagen med att äta två alvedon för att sedan åka in till stan. Det var första dagen på lång tid som jag inte hade något planerat och det var som att få ett slag i magen av tristess. Redan när jag klev upp.
Pratade lite med darling om kommande dagar tillsammans. Att jag kände en viss typ av oro, hur löjligt de än må låta. Han har ju arbetstiderna från helvetet och för min del kommer det betyda mååååååååååååånga timmar av ensamhet. Det är ju en sak att ha tråkigt hemma i sin egen lägenhet men när man helt plötsligt befinner sig i ett annat land är det inte lika roligt längre.
Jag åkte således in till stan med den naiva tron att jag inte skulle shoppa nått... eller .. jo ...asså... kanske... men .. asså ...
Det började som det oftast gör - på Åhléns där jag hamnade på köksavdelningen, hittade ett par skitfina tallrikar från Rörstrand som mamma totalsågade - med motiveringen att mormor (may she rest in peace) som varit död sen år 2001 inte tyckte om genomskinliga saker att äta eller dricka ur.
Sorry mormor, jag gillar dig men det är MINA tallrikar... Åh andra sidan har jag ju nästan bestämt mig för Versace tallrikarna som finns på "Bikupan" i Amsterdam. *_* I allafall så hade Åhlle TYVÄRR en maskin jag letat efter i månader - en mackgörare, i bisarrt fula färger och billigt pris och största önskan - för EN smörgås. *drar kortet*
Gick vidare till lite andra affärer där jag inte heller skulla handla och ändå blev det en vit/rosa bh och en skolflickekjol.
Åkte hem, åt miljoner varma mackor och spelade sims.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits