pringles till tjockisroman

Jag tror att jag missuppfattat de här med att försöka vara nyttig. På väg till jobbet buffade jag upp med godis (why for the love of God?) och när jag sedan kom till jobbet visade det sig att det fanns lite tid över för läsning.
Så jag satt och åt pringles chips och läste boken "Size 14 is not fat either" av Meg Cabot.
Jag älskade första delen som hette "Size 12 is not fat" efter "size 14" ska jag läsa tredje delen som jag har hemma  - "Size doesn't matter" hahaha.
Skön Chicklit när den är som bäst.

Läste igenom Amsterdam guiden igår och försökte uttala de saker jag ville besöka. Min dejt i holland skrattade roat åt mycket jag sa. Dessutom utöver det att det är fett jävla omöjligt att uttala vissa saker så säger han att mitt uttal gör att jag låter snobbig. Hur ska jag kunna veta att Markt uttalas typ Märkt och inte Mark som marken man går på.
Jag hånar härmed hela Holland på dess töntiga omöjliga språk.
Växlade in lite (eh allt är relativt) pengar och förundras över hur små euro-sedlarna är. Jag ser framför mig skor, tröjor och inträdesbiljetter.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits