Shu Uemura ÄR bäst.

Ville vara lite fin igår och tog på mig en vit klänning med svarta band och gjorde en smikning bestående av silver och grönt. Självklart användes mina Shu Uemura *_* produkter som jag köpte i Amsterdam. Det är ren och skär (öh grön) kärlek på produkterna, sitter jättebra trots svett och lång tid i ansiktet.
Shu Uemura har alltid haft otroligt bra och dyra produkter, bäst har alltid varit hans borstar, men han fick nog sitt större internationella genombrott efter filmen Djävulen bär Prada där hans ögonfransböjare nämns som en av de bästa. Här i Sverige har jag bara sett att hans hårprodukter varit tillgängliga. Storheten ska dock ligga i penslarna och jag måste säga som haft MAC tidigare att om MAC var superbra är SU Jättebäst.

Filmen? Jo, den var väl sådär. Känns som att de förlorat konceptet helt genom att skämta om precis allting. Allt är slapstick och ja, det är lite skämt i boken men hela tiden skämtas det.  bör nämnas med största respekt. Folk ramlar ju typ av stolar när hans namn nämns här reagerar folk inte ens.
Lite tillagda scener, en del saker borttagna.
Nyckelscenen i slutet är det mest irriterande jag sett i hela serien. Det är som att jämföra med att Frodo slänger ner ringen i elden på slutet och man zomar in Gandals ansikte. Man blir snuvad på den scen som borde vara gjord i ultraslowmotion som borde få folk att ställa sig upp och skrika i biostolarna.
Måste allt vara för barn?


Kommentarer:
Postat av: Hanna

Hej, jag gillade faktiskt filmen. Jag gillade det komiska scenerna. Men vilken av nyckelscenerna saknade du? Jag saknade kriget på Hogwarts (jag hoppas att det var den du menade), eller jag är mer irriterad på att de inte hade med den, då det är ju ungefär vad hela boken kretsar kring typ. Kram Hanna


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits