Amsterdam(n) får fem köttbullar

Efter mycket övervägande blev det inga tallrikar, däremot köpte jag glasen som kommer från Leonardo. Skulle inte vara direkt förvånad om de finns att köpa på Åhléns, haha.
I övrigt la jag pengar på städprodukter eftersom jag hjälpte Wiebe (Viiiiibö) att städa. Jag blev lite irriterad på mig själv att jag gjorde en sån sak men på nått sätt fick jag min förklaring när jag besökte hans jobb.
Han jobbar på en medelfin restaurang utåt sett men allt annat är typ skräp. Folk får sparken/slutar, alltid är det någon sjuk, saknas serveringspersonal eller någon som helt enkelt bestämmer sig för att sluta tidigt. Jag kom dit på söndagkvällen vid halvåtta tiden då han var helt ensam i köket. Normal ska de vara MINST tre.
Han rusade runt för att hinna med allt och jag vill inte stå brevid och titta på så jag ställde mig vid zinken och började diska. Jag diskade oavbrutet i två timmar och efter att jag följt med honom hem så började jag gråta för att jag var så trött. Så att han inte vill städa när han kommer hem är helt enkelt förståeligt.
Skönt att få förståelse för någons jobb.

I övrigt gjorde jag bara EN turistgrej i Amsterdam - en båttur. Staden är alldeles utmärkt att besöka enbart genom att gå runt. Dessutom när man ser vad inträdena kostar till alla museum och sånt blir man ju för fan mörkrädd.
Sammanfattningsvis så är Amsterdam som gamla stan fast en moderna version, underbart att alla pratar engelska och är så öppna, mycket shopping och mycket saker att äta, staden får fem av fem köttbullar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits