tar inte kort i Gamla Stan

Fick sova ganska länge idag vilket var skönt. Mamma smsade mig vid halvett tiden och vi bestämde oss för att gå på Västerlånggatan och kolla på turister och fika.
Vi möttes upp och åkte en av kvartspendeltågen in till stan. Jag älskar dem, <3
Direkt när vi kom ut från tunnelbanan letade vi upp lampaffären med det klatschiga namnet Affären, där jag köpte min älskade Snowflake *_* De hade en kvar och den var lika vacker och underbar som jag tyckte första gången jag såg den.
Stor kärlek.
Efter att vi klivit ut ur Affären började det regna så vi kastade oss in på första bästa fik. Beställde lite saker och drog fram mitt shiny Visa och människan berättar att de inte tar kort. Men skämtar han eller?
Nej det gjorde han inte. Mamma joggade iväg för att hitta en bankomat.
Vilket skämt! Foccacian kostade 80 spänn och var fan inte god, mammas kaffe var PULVERkaffe och kakorna vi köpte var inte goda heller. Ganska misslyckat.
Gick Västerlånggatan och kom till drottninggatan där vi hamnade i Lagerhaus. Fy fan. Jag avskyr den affären. Det är för att den är precis som ikea "åh en sån där kunde vara bra" .... 200 spänn senare stod vi ute på gatan igen och jag måste säga att jag är lite osäker på vad jag köpte men jag hoppas att jag blir nöjd när jag vågar kolla i påsen.
Jerns skor nästa där vi båda hittade sånna där love-at-first-sight skor. Mamma provade i rött, jag i brunt. Jag mutade mamma med att betala halva hennes skor för shit va hotta de var! Hon fegade ur men jag köpte ett par så nu glider jag runt i ett par bruna hög klackade. Åkte hem, åt entrecôte och speklade lite spel - perfekt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits