glädjande dag

Idag på min lediga dag började jag med att ställa mig i duschen, glo mig själv lääääänge i spegeln, smeka mina ögonlock med Shu Uemura penseln, se snygg ut, klä på sig - se ut som en färgglad sopsäck, möta en kollega som ger mig sovmorgon, möta en annan kollega som ger mig pengar, möta mamma och sedan glädje.
Vi började med att gå längs med Kungsgatan eftersom vi båda har nån slags telekinesisk tankeverksamhet som pågår och lät oss förstå att vi båda ville gå ju där. Helt bisarrt men så fort mamma kom från tbanan i hötorget så sa hon att hon vill gå ner mot stureplan och jag sa vi går mot sture i samma ögonblick som hon öppnade munnen. Situationer som dessa finns det mååååååååånga exempel av. Vi kanske känner varandra för bra helt enkelt.
Vi gick till ett kinahak som ligger på baksidan av sturegallerian som heter Aberdeen. Känns stört att det finns ett ställe som har ett skotskt namn O_o Vem tänkte ut det liksom?
Efter det gick vi till Östermalmshallen och provade sjukt mumsig farlig(falu)korv som inte hade vatten som första ingridiens. Vi gled vidare till en inredningsaffär som hade löjliga priser varpå vi började larva oss. Jag måste erkänna att jag var lite orolig att vi skulle bli utkastade så som vi trackade alla saker.
Det var efter det som mamma tog mig till Villroy & Boch affären. Jävla henne. Typ. Vi började på en slags övervåning och där fanns dem, tallrikarna of my nästan dreams. Efter mycket om och men köpte jag fyra assietter och för att fira åt jag pannkakor med mammas gudomliga rabarber/jordgubbssylt. Godaste jag någonsin ätti. Men innan det blev några pennkakor var vi tvungna att åka hem och då PLANKADE jag. Usch läskigt :(
 
Mina nya assietter från serien Marlene Villroy & Boch

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits