bäst av allt: ingenting

Igår satt jag precis hela dagen i min soffa och gjorde INGENTING. Fy fan va skönt det var. Under dagen hade jag tre större händelser. Jag lagade mat två gånger - pasta med stekt falukorv och kött med pommes och jag hämtade posten i hallen. Precis när jag skulle gå och lägga mig såg jag genom fönstret på kuvertet att det stod fördröjningsavgift.
Hjärtat stannade en liten stund. Shit!!! Jag som tänkt att jag haft så mycket pengar kvar tänk om jag glömt att betala hyran. Startade upp datorn igen och letade upp posterna runt löning. Hyran hade dragits och jag började andas och hjärtat började slå igen.
i de andra kuvertet som var från Fortum låg en annan smärre chock. Normalt sett så öppnar jag inte ens deras brev eftersom jag har dem på autogiro.
Trodde jag - visade det sig.
1127 kronor i en jävla jätteräkning. 6 månaders elanvändning.
Svor som fan över detta, jävla idioter! Så jag ska när det finns tid ringa och berätta hur jag känner.
Ja men guuud glömde ju en grej, jag ringde även till tre för att jag inte var nöjd med min telefon och jag skulle skicka tillbaka den men som sat jag gjorde ju ingenting igår så det blev inte av och inte blev det av idag heller.
Kanske imorgon.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits