sjuk dag: 234982752

Andreas mer eller mindre BAR mig till läkaren i lördags eftersom jag kräkts, sovit och hostat mer eller mindre oavbrutet sedan torsdagvällen? fredagkvällen?. Shit jag vet inte ens vad det är för dagar numera.
I allafall så åkte vi till järvaakuten eller vad de nu hette eftersom den var nära och den var öppen på en lördag. 
Doktorn som inte ens presenterade sig måste ju ha tänkt jävla svennar eftersom både jag och Andreas är blonda. Han lyssnade på hjärtat, lungorna och när jag halft hostade ihjäl mig. Tog sänkan och berättade att jag låg så att jag antagligen hade både övre och undre luftvägsinfektion. Lovley. Fick mediciner som tyvärr bara gick att hämta ut i Kista eftersom man inte kan vara sjuk på andra tider än mån-fre 10-18 för det är då apotek är öppna. 
Hällde i mig ganska mycket socker för att överleva resan dit och vi gick snabbt genom gallerian för att fixa det vi skulle, käkade medicinen och kände att det skulle bli bra av det här trots sjuttioelva nya bieffekter. På medicinens etikett förstod jag varför doktorn inte brytt sig med att presentera sig särskilt noga. Jag är inte ens säker på att jag skulle få namnet rätt om jag satt med nån av etiketterna i handen och skrev av.
Busschauffören hem körde som en biltjuv och medan Andreas gick och handlade gick jag hem, spydde i hallen, genom vardragsrummet in i köket och i badrummet. Städade det jag kunde innan han kom tillbaka och satt och grät inne i badrummet länge. Känner mig så äcklig. Igår? spenderade 99% av tiden i sängen utom då vi gick till konsum för att handla och jag provade för första gången på en vecka - fast föda. WOW! MAT!!!! *_*
Spydde i handen så var det med det.
Idag - började bra! =D=D=D tänkte att shit idag är första dagen på mitt nya friska liv. YEAH RIGHT!
Klev upp ur sängen gick in i köket och hostade i 30 minuter. Åt mat - fick sån enorm svettattack att jag fick våta fläckar under tröjan ! så nu är jag tillbaka i sängen. ... Welcome to Rebecka''s house of sickness.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits