mannen i mitt liv(?) på väg

Göteborg vill träffas. Han vill åka så att han är i Stockholm på fredag kväll. Eftersom jag jobbar med det jag jobbar så vet jag EXAKT när han, om han köper biljetter kommer till Stockholm C utan att ens behöva söka på nätet efter tidtabeller. Hur stört är inte det. Hur störd är inte jag?.
Eftersom han vill komma på fredagkväll betyder det att jag i vild panik måste införskaffa lite saker. Framför allt RENA saker som tex underlakan eftersom de enda underlakanet jag har har blivit missfärgat av mitt jävla nattlinne.
Ett köksbord så att mitt kök ser så där underbart ut, nån högklassig plastblomma i nån snygg öh sort typ orkide.
Jag måste panta alla flaskor, måla klart i hallen, dammsuga, plocka undan all - numera - ren disk, städa på köksbordet, vardagsrumsbordet, sätta upp min kökslampa i taket ordentligt, torka golvet i köket, städa ordentligt i badrummet.
Självklart när de kommer till mig själv så blir det omfärgning av håret och en ordentlig rakning av benen men det är ju lite onödigt att göra nu, då hinner det växa ut som värsta stickiga elefanthuden - strävt och ocharmigt att röra.

För att detta dessutom ska ske så krävs lite inköp: underkläder (alltid aktuellt), nytt underlakan (som sagt), plastblomma, köksbord, kläder (alltid aktuellt), Coca Cola för två personer, popcorn (eftersom jag skrytit om mina jordnötsolja med falksaltade - JA JAG ÄR SNOBB).  

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits