host host host

Kom till jobbet i måndags och svettades som om jag ätit något ruggigt starkt och sprungit ett maraton efter en julmiddag. Kände mig ganska klar i huvudet men seghet började ta över tillsammans med en ruggig torrhosta.
Gick hem halv fyra och har praktiskt taget legat i sängen sedan dess.
Blev lite irriterad på en kollega som sa att "men du ser ju inte så risig ut" hon hade uppenbarligen inte hört mig hosta ut inälvorna och jag hopppas att jag inte smittat nån.
Vårdcentralen nära mig hade stora problem med flera sjukskrivningar (LOL) och hade därför inga tider till mig överhuvudtaget så då återstod bara ett alternativ - ringa mamma.
Mammor har alltid lösningar på de mest krångliga problem och hon hade sin überhostmedicin som hon tog med sig, 7 ml senare och jag ligger knockad i sängen men ingen hosta och smärtan i ryggen och halsen börjar avta.
Idag har snoret tyvärr börjat rinna och öronen gör ont.
Jag har ingen febertermometer men eftersom jag svettas som julgrisen så skulle jag inte vara förvånad om jag har feber men varför vill man veta det?

Hade nån askonstig dröm om ett kakpaket med kakor jag var sugen på. Men jag kunde inte komma på vad kakan hette så jag kunde inte hitta den. Fett skumt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits