ommålning pågår.

Igår hade jag en dag semester och utnyttjade den på allra bästa möjliga sätt. Började redan i onsdagskväll då jag skulle vila lite runt åtta så jag lade mig i sängen och myste och vaknade nästa gång kl 10 på morgonen. Uppenbarligen var sömn något jag verkligen behövde.
Använde dagen till att fråga fler vänner om färgvalet i vardagsrummet, ibland behöver man höra lite olika åsikter för att få en bra infallsvinkel. Alla har ju sina egna erfarenheter av inredning.
Hittade en underbar gul på Beckers hemsida men när jag kom till affären var deras färgkartor väldigt utplockade. Kände mig lite motvillig men bestämde mig till slut. Det blev Solsting från Alcro. Jag vill inte länka då färger på datorer ser heeeelt annorlunda ut mot vad verkligheten visar. Men som sagt vill man kolla finns det på alcro.se.
Sov dåligt i natt och när jag vaknade tio i nio gick jag upp och började mäta för att börja måla.
Kanske borde förklara vad jag ska göra innan jag börjar säga att jag blev svettig, irriterad och fick min aggrorynka att gräva sig djupare in i pannan.
Jag har nämligen fått för mig att jag ska lämna en ram av vit-färg runt de gula för att de inte ska bli för påfrestande eftersom det är en stark färg. Det som gör allt det negativa med det är att det är sjukligt jobbigt att mäta ut och markera när man inte har nått vattenpass att förlita sig på så jag måste loda (snöre med tyngd i botten).
Kan få vem som helst att börja gråta.
Black and Deckers laservettenpass kostar ca 700 men för det slipper jag botox så vad ska jag göra?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits