fyllde ju år...

Fyllde ju år i söndags och vi hade stort grillparty hos mamma!
Maten har planerats i flera veckor och det blev väldigt lyckat! Fick se Emma och Anton (de enda barn jag tycker om) som jag inte sett på hur länge som helst. Shit va stora de blivit!!
Fick lite roliga nyheter.
Värst var det att Fredrik inte kom. Jag hade det på känn när han kom hem stupfull och antagligen inte hade nån aning om vem han var eller var han bodde. Hur hård ska man vara mot kompisar liksom?
"Jag kan inte komma eftersom jag är bakfull" känns som en urusel ursäkt när man blivit inbjuden flera veckor innan. Oansvarigt.
Fick i allafall jättefina presenter, en svart vas med en rosa pelargon som får bo hos mamma, sex burkar dragon (ja jag ÄR störd), en hårfön, masssssssssssa lotter, en lion godisbar, två blombuketter, Wiiiiii spelet Klonoa, salt och pepparkvarn från Pegeout (eller hur det nu stavas, som bilen) och jättebäst av allt - en påse baconsnacks!!!!

Mat: gästerna bjöds vid ankomst på ett glas champagne/cider/coca cola. Till det serverades Nöt och fruktmix från olw.
Middag: Fläskfile med ingnuggade kryddor samt även marinerat tillsammans med årets första färskpotatis, Till det mammas egengjorda aioli. Sallad. Bröd med fyllning av mozzarella prosciutto och basilika, de andra brödet hade ajvar relish och svarta oliver. Allt gick åt.
Desert: Mammas egengjorda pannacotta med sås gjord av jordgubbar, hallon. Garnering blåbär och choklad i mönster.
Dricka: Öl, cider, coca cola och rabarbersaft.

Kommentarer:
Postat av: Hanna

Det är du, att bli glad för en påse baconsnacks! asg. Fast om du inte blivit glad för det så hade du inte varit du!



Grattis i efterskott (igen)

Kramar Hanna


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits