snåla politiker

Sista lediga dagen innan darling flyttar in på fredag. Jag vill ju att han ska känna sig så välkommen som möjligt och slippa känslan av "Rebeckas hem, Rebeckas saker" och därför har jag halvt gjort iordning en garderob som han får. Jag är givmild, en hel garderob :P
För att han direkt ska få plats med sina saker så behövde jag åka till ikea för att köpa en klädställning av typen Antonius, den passar utmärkt och har bra med plats för kläder och även andra prylar om sådant skulle behövas.

Mamma kom vid ettiden för att fixa spisen eftersom jag har haft renhållningsproblem med den. Problemet är att jag inte städar.
Vi pratade länge om läget i Haiti och hur jävla snåla svenskar är. Aftonbladet hade gjort en förfrågan bland politiker och kändisar vad de var villiga att skänka. Jag vet inte hur frågan var ställd men flera svarade 1000 kronor eller en timmlön.
Det låter ganska ädelt tycker jag tills vi började prata om att tex finansministern tjänar ca 50 000 i månaden och inte ens skänkt något, men nu när tidningarna frågar "ska skänka 1000 kronor" .... Varför är det så, att många av de jag känner redan HAR skänkt pengar och större %-sats av sin lön än så medan politiker/kändisar inte känner någon vilja att ge ? Man måste inte ge pengar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits