utrensning

Tog en titt i mina garderober igår för att få en aning om hur mycket jag måste flytta runt för att Wiebe ska få en egen garderob. Läget är inte katastrofalt men jag har jävligt mycket kläder, skor och väskor som tar mycket plats. Jag bestämde mig för att vara ganska hård, tog en sopsäck och drog ut första lådan bedömde kläderna efter kategorierna: spara, för liten, urtvättad, inte använd på X antal månader/år .. och slängde.
Det blev en sopsäck och som alltid när man rensar ut så känns det så skönt och rent, trots att man inte ser förändringen som skett.
Fem par skor fick lämna min lägenhet, det är lätt att slänga skor man inte ens kommer ihåg att man köpte eller att de ger sån där skön skoskav med fina vätskefyllda blåsor.
Väskorna däremot höll jag mig ifrån - än så länge.
Rensade bland mina ekonomipapper, det däremot är väldigt lätt att rensa, för seriöst vem kommer att bry sig om en telefonräkning från Comviq 2003 ? Frågan efteråt handlade om hur jag skulle kunna slänga dem på bästa sätt, jag vill inte att nån ska öppna min påse (stor chans :P) och läsa sig igenom hela min ekonomi, årsbesked och allting.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits