varför sd kom in i politiken på allvar..

Jag fattar inte att folk är så förvånade över SD's resultat. Är de ingen som läst en tidning senaste halvåret? O_o Det har ju lutat åt det här resultatet hela tiden. Folkpartiet fick ju världens uppsving för ett gäng år sedan när tog upp migrationsfrågorna - nu kommer ett parti som har det som huvudfråga. Nu kommer jag ju framstå som världens rasist pga min personliga åsikt som bygger dels på min pojkvän men även typ varenda artikel om områden där det slagit helt slint tex Rosengård. Det är uppenbart att en del som kommer hit inte integreras med samhället, de är bara att sitta med tre timmar på ett enda SFI-möte så får man det klart för sig. Många som kommer hit VILL inte lära sig svenska. De vill INTE ha ett jobb. Dessutom är det så att ju längre man går SFI desto mer cash kan man punga ut, varje kurs du får godkänt på får du upp till 12 000 kronor för. På vilket sätt ska det motivera en person att lära sig språket snabbt när du dels får bidrag under hela din studietid (a-kassa upp till 680 pix om dan) plus då i slutet av året 12000 pix.

Av just dessa anledningar vill jag att de ska bli bättre politik kring invandring, hur ska vi göra för att de människor som kommer hit ska få en bättre chans att få jobb här, lära sig språket, inte fastna i bidragsträsket och inte känna sig desperata att börja med brott. Min gissning är att det är av dessa anledningar folk röstat på SD.

Nej jag röstade inte på SD och jag vill inte ha nazzar i regeringen, är man utsatt för krig, hot eller något annat som gör att man vill lämna sitt land är man välkommen hit. Jag har ett extrarum där de kan få bo någon i.

Kommentarer:
Postat av: Linnea

Söt blogg!

Hoppas du har haft en fin måndag!:)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits