Rostat bröd *_*

Fan va jättearg jag är!
Köpte bröd att rosta, från Pågens, ett sånt där "nyttigt" bröd med fibrer och fullkorn. Hur nu rostningsbart bröd kan vara NYTTIGT. Raskens tror jag det hette.
Brödet var ganska brunt och det bådar ju inte gott. Rostbröd ska ju vara vitt som snö och jättemycket socker i.
Jag menar färgen på vitt rostat bröd är ju så jävla fin!
Stoppade i två skivor i min smutsiga brödrost och väntade spänt.
De ploppade upp och vände på dem och tryckte ner dem igen. De finns väl ingen jävla brödrost som kan rosta klart på EN omgång? det tror jag när jag ser det och får smaka.
Meg Ryan pratar om det i sin roll som Kate i filmen Kate & Leopold att man liksom MÅSTE rosta brödet två gånger.
Iallafall, brödet kommer upp och är oroväckande ful(lkorns)brunt och jag är skeptisk.
Brer smör på och smakar. Blä, det är o-gott. Dessutom är kanten jätteblä.
Tar fram min stora kniv och skär bort kanterna och rostar flera. Det blir nästan bättre men det är fortfarande inte samma tillfredställelse som vit långfranska ger.
Blir skitarg eftersom jag nu måste spendera mer pengar på att köpa en ny VIT långfranska, blir arg på att de var ogott och jag ändå åt ett gäng skivor.. för mycket. Dessutom är jag arg på att jag inte tog kort på berget av bortskurna kanter.

Enda behållningen var förstås sällskapet bestående av sista Harry Potterboken på svenska. Fast jag är noga med att dölja den skitfula framsidan.
Om man vill läsa om mina känslor över det så kan man spana in framsideklassikern
här..

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits